Holdtræning

Holdoversigt uge 43-51/22 og uge 1-13/23

Mandage kl. 18:30-19:30 CrossGym v. Trine
Tirsdage kl. 18-19 TRX Yoga, mobilitet og balance v. Charlotte
Onsdage kl. 17:30-18:30 TRX v. Charlotte
Onsdage kl. 19-20 M&Ms - Mandehørm & Mobilitet v. Carsten
Fredage kl. 16-17 Pop Up træninger på udvalgte datoer
Lørdage kl. 8-9 CrossGym v. Charlotte

 Der er frit valg på alle hold, og du kan tilpasse træningen til din kalender. Unge under 18 år er velkomne til træning, når de følges med en voksen.

Se præsentation af holdene længere nede på siden...

Mange gode grunde til at lave holdtræning

Hvis du gerne vil have en effektiv, sjov og overskuelig træning, så er det holdtræning du bør kaste dig ud i. Mange tror, fejlagtigt, at holdtræning kræver stor erfaring med fitness og at man skal kunne diverse serier og koreografi for at deltage. Men sådan er det heldigvis ikke. 

Fitness på hold hos Holm Outdoor Fitness, er for alle, både rutinerede og nybegyndere. Hvis du ikke har så meget erfaring med træning, kan det faktisk være en god måde at komme i gang på. Du skal ikke tænke så meget på hvad og hvordan du skal træne, det bliver du guidet igennem hele vejen. 

Er du stadig ikke overbevist, så kommer her nogle gode grunde til at du bør træne på hold, i hvertfald en gang i mellem:

1. Det sociale - du mærker hurtigt at du ikke er alene og humøret bliver bedre af, at dele træningsoplevelser med andre. Holdtræning er en god måde at møde andre ligesindede, som har samme mål som dig. Vi ser ofte at der dannes træningsfællesskaber og at folk får nye bekendte at mødes med på anden vis. 

2. Motivation - Udover at holdtræning er sjovt og kan skabe gode sociale relationer, så er det også både inspirerende og motiverende at træne med andre. Du bliver presset til at arbejde tættere på dine grænser. Energien fra instruktøren og de andre deltagere har en afsmittende effekt, og du vil ofte kunne træne lidt hårdere end hvis du var alene.

3. Struktur - Du behøver ikke tænke på øvelser, rækkefølge, gentagelser eller lignende. Du skal blot møde op og deltage i løjerne. Du bliver guidet igennem din træning med opvarmning, intro til dagens workout, pauser og udstrækning. 

4. Teknik - den korrekte slags. Det er vigtigt for os, at du træner med korrekt teknik. Derfor vil vi som instruktører have lov til at rette på dig, så du altid udfører øvelserne korrekt og minimerer risikoen for skader.

5. Afveksling - Brug holdtræning som afveksling for fx. personlig træning. Husk at når du er PT-klient hos Holm Outdoor Fitness, så må du deltage i op til to holdtræninger pr uge, i den periode dit PT-forløb kører. 

6. Ansvarlig - Når du melder dig til holdtræning, er chancen for at du møder op større. Meld dig sammen med en ven og hold hinanden til ilden.

7. Sjov - Den vigtigste grund til holdtræning! Det er sjovt, der er god musik og glade deltagere. Det smitter og din træning blir som en leg. 


CrossGym 

CrossGym er funktionel og intens træning, som udfordrer dig fysisk hvor du bruger hele kroppen. Vi laver simple men udfordrende og variede øvelser, som presser dig på udholdenhed og styrke. 

Vi bruger forskellige redskaber samt egen kropsvægt. CrossGym gør dig stærk og du får mere overskud og energi i din hverdag. 

TRX Yoga, mobilitet og balance

På holdet laver vi bl.a. yoga i TRX slyngerne. Disse er med til at støtte os og gøre os mere sikre i vores øvelser. Derudover træner vi vores mobilitet og arbejder på at gøre vores led mere smidige. Dette er med til at øge vores bevægelighed og mindske risikoen for skader.

Balancetræning er også et vigtigt punkt, som vi både træner i slyngerne i nogle af yogaøvelserne, men også uden. Bare det at lukke øjnene  mens man står på ét ben kan være ganske spændende. Prøv det bare; stil dig på ét ben, spænd godt op i din core, find balancen og prøv så at lukke øjnene. Hvad sker der? Netop derfor træner vi også balancen. 

Ialt en time med mange aspekter, som er vigtige for vores krop i det daglige. Alle kan være med. 

TRX Suspension Training

TRX Suspension Training er en effektiv træningsform, som forbedrer din styrke, balance, smidighed og core-stabilitet. Kun med din egen kropsvægt som modstand.

Træningen foregår i en solid strop (ikke elastik). Når du laver øvelserne, bruger du en masse ekstra muskler for at holde balancen. Det betyder også, at du bruger alle de små muskler, som du normalt ikke får trænet ved mere traditionel styrke- og fitnesstræning. Med TRX for du derfor trænet alle muskler igennem hver gang, så hele din krop og ikke kun dele af den, bliver stærk og smidig. 

TRX er for alle - både begynder og øvede - idet træningen tilpasses individuelt. 

M&Ms - Mandehørm & Mobilitet

Holdet er et træningsfællesskab kun for mænd. Træningen er forskellig fra gang til gang og er et fedt mix af styrketræning, crossfitøvelser, puls, core og masser af mobilitet, så vi kan få den stive krop gjort smidig og lækker. 
Det er udfordrende, hårdt, temmelig sikkert beskidt og helt aldeles sjovt. 

Alle (mænd) kan være med uanset niveau, da vi kan graduere øvelserne og tilpasse dem til dit aktuelle niveau. Holdet er ikke tidsbegrænset, så nye deltagere kan hele tiden melde sig på.